Nowy „Regulamin pracy” na UMK
- za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych, poza mobbingiem i molestowaniem, uznano także dyskryminację i molestowanie seksualne (par. 8, p. 10);
- usunięto zapisy o możliwości monitorowania poczty pracowniczej oraz zapisy o możliwości wprowadzenia innych dowolnych form monitoringu,
- nie można już informować pracownika i pracownicy o przydzielonych zajęciach dydaktycznych tylko przez wprowadzenie zajęć do USOS-a, trzeba również wykorzystać inny zwyczajowy sposób komunikacji, co daje pracownikom i pracownicom większy wpływ na to, czego i kiedy będą uczyć (par. 13, p. 2)
- w przypadku pracowników i pracownic, którym obniżono pensum ze względu na realizację projektu badawczego, podwyższenie pensum wymaga dodatkowej zgody pracownika / pracownicy – ma to zapobiegać sytuacji, w której obniżenie pensum jest rozwiązaniem fikcyjnym (par. 15, p. 7).
→ Chcesz mieć wpływ na to, co się dzieje w Twoim miejscu pracy? Dołącz do nas. W naszym związku każda osoba ma wpływ na działanie związku.